Röportaj

Sara La Fountain, televizyonda İstanbul’un lezzetlerini keşfe çıktığı yemek programlarıyla radarımıza girdi. "En meşgul İstanbullular bile iyi yemek yemekte kararlı, sokak yemekleriniz de o yüzden bu kadar lezzetli" diyen gezgin aşçı, gül reçelini ilk kez tattığında ağlamıştı.
İdris Pehlivan, tek başına geldiği İstanbul’da komilikten başladı işe ve o kadar severek yaptı ki, zarafetiyle dillere destan gece hayatı döneminde İstanbul’un en önemli restoran ve gece kulüplerini kurdu, yönetti. İdris Pehlivan’ın hayatını, hem bir başarı öyküsü hem de şehrimizin hikâyesi olarak okumak mümkün. Osmantan Erkır’ın kaleminden.
Ercan Kesal’ın 2000 yılında aday adayı olarak katıldığı Beyoğlu Belediye Başkanlığı seçim tecrübesini hikâyeleştirdiği Nasipse Adayız filmi, 39. İstanbul Film Festivali’nde üç önemli ödül kazandı. Filmin –bir aksilik olmazsa– sonbaharda gösterime girecek olmasını fırsat bildik, Ercan Kesal ile Nasipse Adayız’ı ve İstanbul’un filmdeki rolünü konuştuk.
Ceyl’an Ertem, her zaman sohbet etmek istediğim bir isim. Onunla sohbet etmek, sadece iş-güç konuşmak anlamına gelmiyor. Hayatı konuşmak, birlikte şaşırmak, çokça gülmek, aniden hüzünlenmek ve en önemlisi de dert ortağı olmak. Yanlış anlaşılmasın, son zamanlarda hatalı bir tanıma sıkıştırdık dert ortağı olmayı. Birlikte kahır çekmek gibi düşünüyoruz çoğu zaman. Oysa Ceyl’an’la dert ortağı olmak, çözüm aramak ve birlikte mücadele etmek anlamına geliyor. Onun mücadelesinden öğreneceğimiz çok şey var...
Genellikle haksız yere erkek meslektaşlarının gölgesinde bırakılsalar da, bizi çok güldüren kadınlar var. Sayfalarımıza konuk ettiklerimizin her birinin mizah anlayışı başka; kimisi kadının farklı hallerine çeşitli pencerelerden bakıyor, kimisi “kaliteli boş yaparak”, kimisi ise dünyayı gezerken güldürüyor. Ortak özellikleri çok iyi birer gözlemci olmaları.
Komedi dünyasına tarzıyla yenilik ve farklı bir samimiyet kattı Doğu Demirkol. Evde mahsur kaldığımız sıkıntılı günlerimizde absürt mahalle komedisi Tutunamayanlar ile neşe kaynağımız olan Demirkol’la mahalle kültürü üzerine konuştuk.
Bir elin parmaklarını geçmeyen saatlik uyku süresi dışında kocaman bir gün kalıyor kendisine ama boş anını yakalamak mucize gibi. Teknoloji sağ olsun, WhatsApp marifetiyle gerçekleştirebildiğimiz söyleşide Haluk Levent, salgının verdiği derslere rağmen, duyguya değil paraya dayalı sistemde ne yazık ki her şeyin eski haline döneceğini düşündüğünü anlatıyor.
Şevval Sam, evde kalma günlerini yeni şeyler öğrenmek, yeni besteler yapmak ve bu yeni dünya halinin bize ne anlatmak istediğini düşünerek geçiriyor ve “Farkındalık her yaşın, her dönemin, her koşulun tek anahtarı” diyor.
Azapkapı’dan Unkapanı Köprüsü’ne girerken sağda yıllardır gördüğümüz iki dev vinç, bu şehirde sabit kalan, hâlâ bildiğimiz, tanıdığımız yerde yaşadığımızı hatırlatan, bu yüzden de güven veren birkaç şeyden biri. Tarihin bekçileri gibi... O iki vincin ait olduğu Haliç Tersanesi ise dışarıdan köhne ve terk edilmiş gibi dursa da içinde koskoca bir hayat var. Bu 70 dönümlük arazide, İstanbul’un iki köklü kurumu; 565 yaşındaki Haliç Tersanesi ile 169 yaşındaki Şehir Hatları bir arada çalışıyor. Umarım şu anda bu yazıyı bir vapurda okuyorsunuzdur ve o vapur Haliç Tersanesi’nden suya inmiştir.
Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu, duygusal şiddetten başlayıp cinayete varabilen kadına yönelik şiddet döngüsünü ancak kadınları bilinçlendirerek kırabileceğimizi söylüyor. Bilinçlenmenin yolu duygusal şiddeti tanımak, nereye varabileceğini görmek ve önlem almaktan geçiyor.
Son dönemde Alice ve Sertab’ın Müzikali eserleriyle sanat gündemimizde olan koreograf, sanat yönetmeni ve eğitmen Beyhan Murphy, dünyanın pek çok ülke ve şehrine yayılmış yaşamının İstanbul kesitlerini, İstanbul ile olan ilişkisini anlattı.
2006’da Ankara’dan İstanbul’a gelen ve Haluk Bilginer’in Oyun Atölyesi’ne dahil olan Mert Fırat, bugün kurucu ortakları arasında yer aldığı Moda Sahnesi, DasDas gibi oluşumlarla İstanbul’da kültür sanatın geniş kitlelere yayılmasında aktif rol oynuyor. Sinema, televizyon ve sosyal sorumluluk alanında da hayli etkin olan sanatçıyla ülkemizde tiyatronun geldiği noktayı konuşmak üzere bir araya geldik.