Zamane koşullarına uygun bir sergi: Acı Reçete #2

21 Eylül 2020 - 10:36

Borusan Contemporary, yeni sezonu içinde bulunduğumuz süreci her anlamda yansıtan bir içerikle karşılıyor. 16 Eylül'de basın mensuplarına çevrimiçi olarak tanıtılan Acı Reçete #02 sergisi, 17 Eylül itibariyle seyirciye de açıldı. Seyirciye açıldı dediğimize bakmayın, Puff Out isimli yerleştirmeyi Borusan Contemporary’nin Perili Köşk’teki ana galeri mekânında fiziksel olarak değil, internet sitesi ve sosyal medya hesaplarından 7/24 yapılacak canlı yayın aracılığı ile, yani "sanal" ortamda takip edebiliyoruz. Aynı zamanda Beyoğlu, İstiklal Caddesi’nde yer alan Borusan Müzik Evi binası vitrinine yerleştirilen ekrandan da 7/24 canlı yayın sürüyor. Yolu Beyoğlu'na düşenler bir göz atmak isteyebilir.

Puff Out yerleştirmesine gelecek olursak... Yerleştirme, 1998'den bu yana faaliyet gösteren :mentalKLINIK imzasını taşıyor. Yasemin Baydar ve Birol Demir'in oluşturduğu :mentalKLINIK çalışmalarını Brüksel'de sürdürüyor.

Puff Out yerleştirmesi en basit ifadeyle, sekiz adet robot süpürge ve simden oluşuyor. COVID-19'un hayatın her alanında olduğu gibi sanat dünyasını, sanat üretimini de yeniden şekillenmeye zorlamasına bir cevap niteliğinde. Borusan Contemporary'nin deyişiyle, bir acı reçete... Küratörlüğü üstlenen isim ise Dr. Necmi Sönmez. 

:mentalKLINIK (Fotoğraf: Elif Kahveci)

Yerleştirmenin çıkış noktasını ve yaratması beklenen hissiyatı ve kendi işleri arasında nasıl konumlandığını :mentalKLINIK'ten Yasemin Baydar anlatıyor: 

"Puff Out, pandemi koşullarında sorgusuz bir şekilde fiziki ve sanal olanın birleştiği, yeni bir melez gerçekliğe işaret ediyor. Biz de bu yeni gerçekliğin sunum biçimlerine arkeolojik bir bakışla yaklaşıp fiziksel olanın dijital deneyimine odaklanıyoruz. Disko topu gibi kendi evrenine yönelik çoklu bir bakışın peşindeyiz. Eserlerimiz duygusal ve robotik tavırlar arasında salınıyor. Puff Out yerleştirmesinde görev odaklı robot süpürgeler durmaksızın etrafa gliterler (sim) dağıtıyorlar. Bu robotların yarattığı sonsuz ve tekrarsız hareketler, sonun başlangıcının kutlandığı bir parti sonrasının ürpertici hissini taşıyor. Otonom bir resim yaratması için görevlendirilen robotların hareketli kameralar aracılığıyla koreografik ve anlık video aktarımı dünya izleyicisine sunuluyor."

Bir dizi olarak tasarlanmış olan Acı Reçete'nin ilk versiyonu sağlık tedbirleri kapsamında kapalı olan Belgrad Güncel Sanat Müzesi’nin sergi mekânında kurularak, 6 Mayıs-7 Haziran arasında müzenin kurumsal sitesi üzerinden 7/24 canlı olarak yayınlanmıştı.

Acı Reçete 2 deneyimi için adres www.borusancontemporary.com ve Borusan Contemporary'nin sosyal medya hesapları. Sergi 31 Ocak'a kadar takip edilebilecek. 

Borusan Contemporary
İstanbul
Sergi
Beyoğlu
Perili Köşk
mentalKLINIK
empty-result-block

BENZER

1920 kışında İstanbul Rus sığınmacılara kucak açmış, Karadeniz’den gelen insan yüklü onlarca geminin Boğaz’a girişi bütün kenti ayağa kaldırmıştı. Sahil kıyısındaki evlere, gazinolara, kır kahvelerine toplanan insanlar gemileri seyrediyor, dostça mendil sallıyordu... Ruslar bir süre sonra İstanbul’u terk etmiş olsalar da şehrin kültürel yaşamına etkileri uzun yıllar devam etti.
Neşeli, sosyal medyada gençlerle muhabbet etmeyi seven, kendini fazla ciddiye almayan ve alanlardan da fazla hoşlanmayan, her gününü “bir günü daha hoş geçirirsem ne âlâ” yaklaşımıyla yaşamayı seçen ama bir gecede on iki sahne alacak kadar da çalışkan bir sanatçı Nükhet Duru. Onlarca yıldır gözümüzün önünde ve bu tavrını, doğallığını hep koruyor. Bir de gülen gözlerini. Yekta Kopan söyleşti.
Uzun yıllardır 23 Nisan kutlamalarının ayrılmaz bir parçası olan makam koltuklarına çocukların oturması geleneği 1929’da İstanbul Türk Ocağı yönetiminin çocuklara devredilmesiyle başlamıştı. Ertesi yıl çocuklara devredilen makam sayısı arttı, İstanbul’u bir günlüğüne 200 çocuk yönetti. Her istedikleri yapılan çocukların tebessüm ettiren açıklama ve icraatlarını yakından takip eden gazetelere eğlence çıkmıştı.